home & office

Hoe richt je een kantoor in?

Lybrae

Wanneer je een gloednieuwe kantoorruimte tot je beschikking hebt, is het zaak om het zo mooi en praktisch mogelijk te gaan inrichten. Een goed ingericht kantoor kan vaak het verschil zijn tussen een productieve medewerker en een medewerker die achter loopt op de rest. Een werkplekinrichting beïnvloedt immers het welzijn als werknemer. Richt je kantoor dus in als een echte planoloog van Lybrae en volg de tips die we je hier geven. In deze blog bespreken we hoe je een kantoor ruimte in kunt richten en wat je er allemaal voor nodig hebt.

Stijl

Voordat je naar de Gamma gaat om allerlei voorwerpen te kopen voor je kantoor, is het eerst verstandig om na te denken over de stijl die je wilt hanteren. De spullen in je kantoor moeten immers wel bij elkaar passen en misschien wil je wel een bepaald beeld uitstralen naar eenieder die je kantoor binnenkomt. Denk dus goed na over de stijl van je kantoor en wat je precies nodig hebt om dit te kunnen realiseren. Wil je bijvoorbeeld gaan voor een industriële look, of juist meer zomers? Ga dan voor een ouder bureau, of denk aan een airco in je kantoor zodat je koel blijft tijdens de zomermaanden! Door middel van een goede stijl kun je zorgen voor een mooie en professionele uitstraling.

Inkopen

Nadat je bedacht hebt wat je wilt gaan uitstralen met je kantoor, is het tijd om inkopen te gaan doen. Doe inspiratie op internet of neem een kijkje in de Gamma. Kies meubels en andere spullen uit die perfect bij de stijl van jouw kantoor passen en vergeet vooral niet om alles op te meten. Al die spullen moeten immers wel in je kantoor passen en je wil er natuurlijk ook voor zorgen dat het niet té vol wordt in die ruimte. Ga te werk als een echte planoloog van Lybrae en richt je kantoor op professionele wijze in.

Lees ook  HP Envy curved all-in-one pc
Lybrae

Planning

Het inrichten van je kantoor gaat niet zomaar. Je moet ervoor zorgen dat je gestructureerd en voorbereid te werk gaat, zodat het gehele proces soepel verloopt. Een groot onderdeel daarvan, is het maken van een planning. Nu je de stijl van je kantoor hebt bedacht en de benodigdheden voor de inrichting hebt ingekocht, is het tijd om te gaan plannen. Denk hierbij aan het antwoord geven op vragen als:

  • Wanneer ga ik het kantoor inrichten?
  • Welke onderdelen ga ik als eerste plaatsen?
  • Hoelang verwacht ik dat het gaat duren?
  • Heb ik hulp nodig?

Dit zijn een aantal vragen die van groot belang zijn bij het plannen van het inrichten van je kantoor en het is handig om hier vooraf al antwoord op te geven. Zo weet je precies waar je aan toe bent en heb je een duidelijk beeld voor ogen wanneer je begint met de daadwerkelijke inrichting!

Realisatie

Nadat je de stijl hebt bedacht, alle spullen hebt ingekocht en je planning hebt gemaakt, is het tijd om alles te gaan inrichten! Dit is het moment waar je naartoe hebt gewerkt en als je deze tips gevolgd hebt, is het zo gepiept. Richt je kantoor in en zie je creatie tot leven komen, geniet ervan!

Ben je nog op zoek naar een mooie vloer? Lees dan deze blog! Lees hier meer over het belang van een interieurbouwer voor je winkelinrichting.