home & office

Top 3 beste marketingboeken ooit die je moet kopen

pr bureau den haag
Diederik Landers
16 juni 2022

Je product of dienst kan nog zo gewild zijn in de markt, zolang niemand af weet van jouw bestaan, dan is het als nog gedoemd om te mislukken. Daarom is marketing inzetten, met name online, tegenwoordig zo belangrijk. Met tientallen of soms honderden en duizenden andere aanbieders moet je ervoor zorgen dat je er tussenuit springt. Maar hoe doe je dat nu precies? Wij hebben de 3 beste marketingboeken ooit voor jou op een rijtje gezet, zodat jij hiermee goed aan de slag kunt.

1.      This is Marketing – Seth Godin

Dit boek van Seth Godin is een tijdloos marketingboek. En dat is best knap, want marketing ontwikkeld zich dagelijks. Toch weet hij de fundamentele basis die ongeacht welk jaar het op dit moment precies is, goed uit te leggen. Hij legt namelijk uit dat het niet gaat om wie het hardst schreeuwt, maar om wie iets waardevols toe te voegen heeft in deze wereld. Het draait dus meer om het psychologische aspect van marketing. Door dit boek zul je andere vragen gaan stellen, andere dingen gaan opvallen én je manier van werken zal veranderen.

2.      How Brands Grow (and what marketeers don’t know) – Byron Sharp

Werk jij voor een organisatie en willen jullie graag het merk laten groeien? Wil je weten hoe adverteren echt werkt? En wat is het effect van korting geven? Met dit boek van Byron Sharp krijg je antwoorden op deze vragen. Het is hem namelijk gelukt om decennia aan onderzoeken te verwerken en duidelijke conclusies te trekken.

Lees ook  Hoe kan een retailer meer omzet genereren?

3.      7 geheimen van het overtuigen – Cialdini

Dit boek is een echte goeden klassieker onder de marketingliefhebbers. Want hoe kun je iemand ‘ja’ laten zeggen in plaats van ‘nee’? Wat zijn de bepalende factoren hierbij? Cialdini heeft hiernaar veel onderzoek gedaan en weet op een makkelijk leesbare manier de essentie te vatten in heldere punten: de geheimen van het overtuigen. Cialdini heeft als verkoper, reclameman en fondsenwerver binnen meerdere organisatie uitgebreide kennis en ervaring opgedaan. Hij kwam tot de volgende zeven overtuigingstechnieken: wederkerigheid, consistentie, sociaal bewijs, sympathie, autoriteit, schaarste en eenheid. Een echte must read!

Hulp nodig met public relations? Dit is eigenlijk een tak die niet gezien wordt als marketing. Daarvoor kun je beter de hulp inschakelen van een PR bureau Den Haag.